Proč tyto informace uvádíme?

Často jsme dotazováni, jak postupuje vývoj na Buláncích 2.0. Abychom ukojili vaši zvědavost, pokusili jsme se tedy vypsat některé významnější body. Není to výčet úplný, slouží pouze pro vytvoření hrubé představy aktuálního stavu vývoje. Ani zobrazená grafika nemusí být finální.
  • První gameplay video

    První video přímo ze hry je na světě. Podívejte se, na záznam krátké bitvy tří hráčů a jedné myši. Těšíme se na vaše reakce a postřehy, ale nejvíc se těšíme na společný turnaj 😉

  • Chvilka poezie s Tomášem Hanákem

    Nedávno jsme vydali sbírku bulánčí poezie. V souvislosti s tím vzniklo několik videí, kde nám vybrané básně namluvil a jednu dokonce sám napsal Tomáš Hanák. Básně budeme postupně zveřejňovat v následujících dnech a týdnech na našem YouTube.

  • Stránka na Steamu

    V rámci akce Czech a Slovak Games Week jsme spustili stránku hry na Steamu. Zájemci si už mohou hru přidávat na seznam přání.

    https://store.steampowered.com/app/1732920/Bulanci/

  • Bulánčí teaser

    Během akce CS Games Week jsme také v premiéře představili první teaser hry. Zajímavostí může být, že kvalita zobrazení i modelů je stejná jako ve hře.

  • Bulánci mluví!

    Koncem listopadu proběhl první dabing do hry s těmi, kteří si ho vybrali jako odměnu na Startovači. Kromě klasických hlášek se nám bulánci trochu víc rozmluvili v kampani, tak se máte na co těšit. Reportáž z natáčení je k dispozici na našem Youtube.

  • Nový editor

    Editor se nám opět trochu rozrostl a získal nové funkce. Ukázalo se, že móda MS DOS už tolik nefrčí, takže jsme zapracovali také na příjemnějším vzhledu.

  • Pohádky je konec

    Dokončili jsme assety do levelu Pohádka. Potůček teče, stromy šumí, tráva se při průchodu vlní – prostě idyla na jatka.

  • Továrna jede na plné obrátky

    Pracujeme na dalších assetech do levelu Továrna. Na sociálních sítích jste nám pomáhali vybrat ideální design pro dračku peří.

    Většina se shodla na č.5, ale i tak prošla ještě řadou změn.

  • Nový kamarád

    Víte, co se stane bulánkovi, kterého taková dračka peří chytí? Není to tak těžké uhodnout. Co ale možná nevíte je, že stroj z vašeho peří a povlečení vyrobí bulánka nového. Bude to laskavý polštářek s pohledem plným dobra. Koneckonců posuďte sami.

  • Diskohrátky

    Vrháme se na level Disco. Nový DJ už nebude někde zastrčený v koutku. Bude to král parketu s pořádným DJ pultem. Je pravda, že se pultík neblýská novotou ani čistotou, ale co byste taky chtěli v bulánčím tanečním klubu.

  • Všechny základní animace jsou hotové.

    Každé z nich jsme věnovali velkou péči a věříme, že to oceníte.

  • Bez hudby by to nešlo

    Také hudbě věnujeme velkou péči. K prvnímu videu bulánčí historie se nahrávaly smyčcové nástroje ve studiu, skladbu už máme kompletní. Hudba k pohádkovému levelu vás určitě potěší, protože jsme se ji snažili vytvořit co nejpodobnější původní hře. Jedná se však o jakousi rozšířenou verzi. Hotová je také hudba k levelu Továrna. Aktuálně pracujeme na hudebním podkresu levelu Disco. V této věci jsme oslovili některé známé české elektronické kapely a už nyní můžeme slíbit dva skvělé songy od skupiny MIDI LIDI!

  • Velikost mapy

    Velikost každého levelu je závislá na počtu hráčů. Pro zajímavost, mapa pro Battle Royal má aktuálně kilometr čtvereční. U toho se nejeden polštář zapotí 😉

  • Není tráva jako tráva

    Jak udělat trávu víme, ale jak by se dala udělat v editoru, aby ji mohl sázet i člověk, který o osivech nich neví, to byl celkem oříšek.  Nakonec jsme řešení našli – prostě si ji nakreslíte!

  • Zlá myš

    Myš si svůj úděl báječně užívá.

  • Nová videa do historie

    Vznikají nová videa do historie. Prošli jsme fází storyboardů i zkušebních animací a nyní finalizujeme videa z „První polštářové bitvy“ a z „Války Severu proti Severovýchodu“.

  • Testování na mobilech

    Proběhly první testy ovládání na mobilních telefonech. Zatím vše funguje, což znamená, že již brzy zazní ze školních lavic a firemních toalet odvážné „Tůdom!“

  • Testy editoru na mobilních zařízeních

    Věřte tomu nebo ne, ale editor už funguje také na mobilech.

  • Ostatní grafika

    Vzniká také grafika do menu, nastavení hry, uživatelského rozhraní, statistik atd.

  • Odměny

    Cínové figurky nás trochu potrápily, ale první várka Žezlíka už je na cestě k vám. Brzy se můžete těšit na figurku Uzlíka. Trička, dorty, armády polštářů i sbírky poezie jsme už rozeslali, na řadě teď bude karetní hra Bulánci – speciální jednotky, kde už jen ladíme podobu krabičky a vzhled knoflíků.

Starší příspěvky – září 2021
  • Prvním krokem bylo založení task, version control a dokumentačních systémů

    Bez funkčního systému bychom se nikam nedostali.

  • Provedli jsme několik zátěžových testů pro nastavení možností a limitů na jednotlivých platformách

    Kouřit se z nich nezačalo.

  • Máme za sebou výrobu prvních funkčních assetů do levelu Pohádka

    Jsou to staré známé předměty v novém kabátě: 

    • keře, malé stromky, kameny, (od všeho několik variant)
    • můstek,
    • kláda, 
    • muchomůrka

  • Pracujeme na damage systemu

    Jedná se o způsob zničení některých objektů ve scéně, což je oblíbená kratochvíle bulánků ;).

  • Testujeme damage systém. Jako první to schytala muchomůrka

    Pro milovníky stavebních úprav je nyní možnost, přestavět malé okénko pomocí zbraně na vzdušnější terasové dveře.

  • Testujeme pohyb bulánka po scéně

    Ladíme rychlost běhu, otoček, střelby. Zatím bohužel bez animací, takže to vypadá, jako by jezdil na segwayi.

  • Probíhají také testy hry dvou hráčů na jedné klávesnici

  • Vytvořili jsme editor levelů, aktuálně máme už třetí verzi

    Každý level je nyní možné rovnou prověřit při bitvě dvou hráčů. Zatím stále bez animací.

  • Ladíme typy kolizí s prostředím, jako je např. průchodu bulánka kolem keřů

    V realitě to ale nedoporučujeme, obzvlášť ty šípkové by mohly vaše bojovníky ošklivě pocuchat.

  • Animace obličeje

    Dlouho jsme hledali vhodnou technologii pro výrazy bulánků v obličeji, která by nejméně zatěžovala výkon počítače. Současné řešení je skvělé, bulánci se můžou šklebit podle libosti.

  • Řešíme terén do hry

    Hledáme vhodné varianty řešení pro trávu, potok, zákopy…

  • Foiliage sway vertex shader efekt

    Listy a tráva už se teď pohupují ve větru.

  • Máme finální low-poly verzi bulánka typu A 

    Bylo potřeba posunout obličej výš, aby bylo bulánka kam střelit 😀 Také jsme trochu upravili nožky.

  • Rigging bulánka

    Věřte tomu nebo ne, naši bulánci teď mají kostru.

  • Probíhají také první testy animací

  • Máme za sebou návrh, modeling a textury bojové myši

    Jak vidíte, tahle to jen tak nevzdá.

  • Základní architektura hry a core systémy jsou z 90% hotové

  • Vyrábíme assety do levelu Továrna

    Jsou to staré známé předměty v novém kabátě: 

    • potrubí
    • barely
    • (zbytek assetů je stále v procesu)

    Je tu však také spousta nových jako smrtonosná dračka peří, akumulační zásobník…

  • Umělá inteligence

    Řešíme AI u jednotlivých rolí bulánků a probíhají první testy. Zatím je ještě zvládáme porazit…zatím.

  • Registrace na konzole

    Řešíme samozřejmě i registrace na konzole a ostatní zařízení. Proces to je celkem složitý, ale u Nintendo Switch jsme se už prokousali k úspěšnému konci.

Do toho všeho je samozřejmě potřeba řešit také všechny odměny.

  • Polštáře

    Většina už je rozeslaná a podle toho, co nám posíláte se u vás mají skvěle. Jen dejte pozor a nenechte se zmást, aby se bulánek nevrátil z dovolené bez vás…

  • Výroba cínových figurek

    Cena cínu mezi tím rapidně vzrostla, ale s tím se popereme – aktuálně se vyrábí forma a první prototyp Žezlíka.

  • Trička

    Jsou na cestě k vám.

  • A další

    Nezapomněli jsme ani na bulánčí poezii a karetní hru, vše se ladí a vylepšuje, aby byl výsledek co nejlepší. Chcete mít svou báseň otištěnou ve sbírce? Můžete nám posílat svou tvorbu dál, ještě to stihnete 😉